.

Fullt upp!

Kategori: Allmänt

Hejsan!

Har haft så mycket att göra både idag och igår så har inte hunnit med att blogga men nu så fick jag äntligen tid!

Igår blev det ner på travet för att sko Moalina. Trodde hon skulle va jobbig att lasta så gick ut extra tidigt. Förut har vi alltid backat transporten mot stallet eftersom hon inte velat gå på annars. Men eftersom det är sjukt svårt att backa med transport så tänkte vi testa att låta hon gå på utan att den var backad mot. Först så ville hon inte alls gå upp på rampen utan försökte bara gå på sidan men då tog vi longerlinan och satte den runt baken och då testade hon bara att gå på sidan en gång sedan insåg hon att det var kört och gick på utan problem. När vi sedan skulle hem så testade hon gå på sidan en gång sedan klev hon rakt in i transporten. Är verkligen så glad att det gick så bra och känns så skönt att vi kan lasta henne utan att slippa backa! När vi kom hem blev det körning med hästarna :)

På kvällen var det dags för terminens första lektion där jag fick rida hany. Från början var jättespänd men ju mer jag red ju mer slappnande hon av. Vi red en jättebra övning som kallades hundbenet där vi jobbade mycket med ställning och böjning. Sedan red vi förvänd galopp och det gick verkligen superbra!  

Idag var det fatins tur att bli skodd så åkte till travet vid halv 10. Efter det åt jag lunch sen blev det iväg och jobba vid klockan 3. Nu har jag precis kommit hem från morfar, har varit där på födelsedagsfika eftersom han fyller 84 år idag :)

Här kommer lite bilder :)










Kommentera inlägget här: