.

Hej igen :)

Kategori: Allmänt

Hej Hej! 

Äntligen har jag lust att blogga....har mina dagar då jag helt enkelt inte orkar.

Det som har hänt under den senaste veckan är att vi har fått hem Pysen så både Moalina och Fatin är helt till sig haha men det brukar lugna sig efter några dagar. Har faktist anmält mig och Pysen till Pay and Jumpen som är på KDRF den 29 Maj. Var jätte tveksam om jag skulle göra det men hoppade honom i tisdags och då var han så fin så  anmälde oss till 60 cm. Börjar med det då han inte har hoppat bana på väldigt länge :) 

Har ju även gjort min första tauering och det gjorde faktist inte så ont. Trodde det skulle göra så mycket ondare haha.

Hade vår sista riddag på KDRF igår :( Fick testa rida Rusty på kandar och han var verkligen fin! Jobbade så svetten forsade med att verkligen få honom att tänka framåt hela tiden och det funkade verkligen och då jobbade han på så fint! :') På eftermiddagen hade vi hoppning där jag hoppade bana med Dodde. I början var han väldigt osäker och ville gärna stanna innan och sedan hoppa hindret stillastående men när jag hoppade banan en andra gång hade han verkligen taggat till och hoppade jättebra! Han är så fin den ponnyn. Känns verkligen tråkigt att det var sista gången men jag är så tacksam över att vi har fått vara där och rida på KDRF för jag har verkligen utvecklas som ryttare, speciellt i hoppningen! Men jag och Ellen ska faktist forsätta rida där till hösten så det kommer bli superkul! :D

Nu ska jag snart kliva upp och ta vara på det underbara vädret!





Kommentera inlägget här: