.

Jobbhelg och en envis häst.

Kategori: Allmänt

Hejsan!
 
Är helt slut efter att ha jobbat både idag och igår + att jag har ridit pysen idag som var så sjukt jobbig!!
 
Kan berätta lite mer om ridpasset. Idag hade jag tänkt rida i djupsnön på ängen brevid hagen men innan det hade jag tänkt skritta fram honom på vägarna runt stallet. Han varit lite tjurig och inte velat gå från gården så vi gav han en paus från ridningen för att se om han skulle skärpa sig. Han kunde gå från gården men när vi skulle gå nedför en backe så vägrade han och när jag la på skänkeln blev han skitsur och började sparka bakut och stegra. Men idag hade jag betsämt att vi ska banne mig kunna rida utan att han ska hålla på att tjura. Han gav sig tillslut och jag red vidare till ängen. Men när vi skulle gå förbi stallet vägrade han igen för hans kompisar var ju där. Men var på han igen och han skulle försöka bita mig i foten...haha då var jag faktikskt tvugen att skratta åt honom. Kom iallafall tillslut till ängen och det var som att rida en helt annan häst! Inte alls tjurig och lyssnade jättebra på skänkeln och gjorde allt jag bad honom!! Han har varit lite jobbig att rida där också för han har segat ihop och tyckt att det varit så tråkigt!! Men idag skötte han sig utmärkt! Så nu är jag sjukt taggad på att fortsätta rida honom så han faktist inser att det är kul, för det sitter verkligen i huvudet på honom för han hatar verkligen att lämna sina hästkompisar och det är då han tjurar ihop. Men nu ska jag rida och rida tills det går helt utan att han ska tjura! Minns att moalina var inne i en liknade period för nåt årsen då vägrade hon lämna gården men nu är det aldrig något problem.
 
Ikväll ska jag bara ta det lugnt och vila upp mig inför en ny intesiv vecka!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: