.

PIGG HÄST

Kategori: Allmänt

Hejhej!

Kom in från stallet för ett tag sen.

Red Moalina idag också, skulle rida galoppintervaller. Började med att väma upp henne i ca 20 minuter. Sen så vände jag hemåt och hon galopperade på jättebra!Skrittade en bit och tog galopp igen. Sen när jag skulle vända hem igen och ta en till galopp så börjar hon sparka bakut. Jag sitter där med nästan helt långa tyglar men jag lyckas hålla mig kvar, Moalina börjar TOKGALOPPERA och jag sitter och försöker lugna ner henne men hon vill inte stanna. Jag försöker att styra ut henne på en äng men hon forsätter bara galopper och fort som f*n går det! Jag slänger spöet och tillslut så får jag stopp på henne! Skrittar en lång bit och galopperar en sista gång och då går det jättebra! Min busiga pålle!

Ska snart duscha, sen vid halv 6 ska jag ta in hästarna eftersom att vi ska bort och då vill vi ha inne dom innan alla raketer börjar. Ska och äta middag hos mina kusiner och sen ska jag & Ellen fira in det nya året med Sanna!:D

Kramar!


<3


KOMMENTARER:

  • ellen säger:
    2010-12-31 | 15:04:49

    Gullepålle<3

Kommentera inlägget här: